A második jerezi teszthetet követően magabiztosnak tűnik Fernando Alonso, a Ferrari kétszeres világbajnok pilótája, annak ellenére, hogy ezúttal nem teljesített olyan jó köridőket, mint a szezon első kollektív gyakorlásán Valenciában.Nincsen semmi okunk arra, hogy pesszimisták legyünk - nyilatkozta Alonso a spanyol sajtó képviselőinek. - Jelenleg ez a legjobb autó, amit valaha vezettem." Alonso az utolsó két napon vette át az F10-es tesztelését csapattársától, a brazil Felipe Massától, és szerencséje volt az időjárással, addig ugyanis jobbára esőzések hátráltatták a mezőnyt - így összesen 269 kört tett meg a pályán.
A 2010-es Forma-1-es világbajnoki sorozatban a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) döntése értelmében nem hozzák nyilvánosságra az autók rajt előtti súlyát. A szövetség elfogadta és beiktatta a szabályzatba többek közt az új pontrendszert és a csapatok gumitaktikára tett javaslatát is.
Pontszámítási rendszer:
10-8-6-5-4-3-2-1-es elosztást a
25-18-15-12-10-8-6-4-2-1-es verzió váltja
Motor használat:
19 futamos szezon alatt egy pilóta idén is nyolc motort használhat el
A gumik:
használatára vonatkozó szabályok annyiban módosulnak, hogy azoknak a
pilótának, akik bejutnak az időmérő edzés harmadik, befejező
szakaszába, kötelező lesz azokkal a kerekekkel felállni a rajtrácsra,
amelyekkel elérték legjobb idejüket